2025-03-02
Topowe marki Wysp Owczych
Konkurs Føroya bestu vørumerki 2024 ...
więcej >>>

2025-02-26
Fińskie pomysły w bałtyckim transporcie
Nowe mosty i tunele podmorskie ...
więcej >>>

2025-02-22
Herning: Ferie for Alle
Największe targi turystyczne Skandynawii ...
więcej >>>

2025-02-20
Göta Canal Trail europejskim zwycięzcą
Najlepszy szlak dla rowerzystów w 2025 ...
więcej >>>

2025-02-19
Visit Skåne: Pinspiration Map
Interaktywna mapa południa Szwecji ...
więcej >>>

2025-02-08
Unity Line: tanie rejsy do Szwecji
Posezonowe rabaty już dostępne ...
więcej >>>

2025-02-05
Czarny dzień Örebro
Masakra w kampusie Risbergska ...
więcej >>>

2025-02-01
Premier Szwecji o bezpieczeństwie w kraju
Utrata kontroli nad falą przemocy ...
więcej >>>

2025-01-27
Islandia 2024: powiało chłodem
Na wyspie najzimniej od 27 lat ...
więcej >>>

2025-01-22
Icelandair: podsumowanie roku 2024
Dobry rok "skrzydeł Islandii" ...
więcej >>>

2025-01-17
Helsinki: targi MATKA 2025
Największe targin turystyczne na Północy ...
więcej >>>

2025-01-15
Tallin: świetne wyniki portu
Ponad 8 milionów pasażerów w 2024 ...
więcej >>>

2025-01-14
Norwegia szykuje się do wojny
Plan obrony rządu w Oslo ...
więcej >>>

2025-01-13
Wyspy Owcze i Grenlandia: więcej autonomii
Nowy herb Królestwa Danii symbolem zmian ...
więcej >>>

2025-01-09
Przyszłość Grenlandii
Syn Donalda Trumpa w Nuuk ...
więcej >>>

2024-12-31
Nowy Rok 2025
...
więcej >>>

2024-12-30
Wyspy Owcze: dwa nowe tunele drogowe
Mieszkańcy wyspy Borðoy zadowoleni ...
więcej >>>

2024-12-24
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia!
...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2006-09-13

Niezwykły statek w Zatoce Gdańskiej

Balex Delta 2006

W ubiegłym tygodniu na wodach Zatoki Gdańskiej przeprowadzono ćwiczenia Balex Delta 2006, których głównym celem było przeciwdziałanie zanieczyszczeniom olejowym. W głównych manewrach brały udział 23 statki z Polski, Szwecji, Finlandii, Niemiec, Danii, Łotwy i Rosji oraz 3 samoloty.

Scenariusz ćwiczeń zakładał skażenie wód Zatoki Gdańskiej 6 tys. ton ropy naftowej i dalszymi 2 tys. ton ropy, wciąż wypływającej ze zbiornikowca, który zderzył się z innym statkiem. Zanieczyszczenia imitowała całkowicie bezpieczna dla otoczenia substancja, będąca odmianą lekkiej skały wulkanicznej, która po podgrzaniu utrzymuje się na powierzchni wody.

Wśród jednostek ratowniczych, które przystąpiły do likwidacji skutków kolizji, szczególną uwagę obserwatorów zwrócił niepozorny statek "Bottsand", pływający pod banderą niemiecką. Niepozorny do chwili, gdy rozpoczął akcję przeciwskażeniową. Kadłub statku rozdzielił się wzdłuż osi podłużnej, a jego dwie rozwarte połowy utworzyły kąt prosty. W ten sposób jednostka może o wiele skuteczniej usuwać zanieczyszczenia z powierzchni morza.


Informacja: Jakub Bogucki, www.portalmorski.pl

Na zdjęciu: "Bottsand" w akcji (fot. Jakub Bogucki)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.