2024-11-12
Wyspy Owcze – Południowy Bałtyk: farerskie inspiracje
Turystyka regeneratywna i projekt ReTour ...
więcej >>>

2024-11-09
Wyślij filmik z Północy i wygraj nagrodę
Konkurs portalu I Must Visit ...
więcej >>>

2024-11-05
Szwecja: redukcja planu rozwoju energetyki morskiej
Rezygnacja z 13 lokalizacji na Bałtyku ...
więcej >>>

2024-11-02
Artur Biel: łodzią RIB przez Atlantyk
Najpierw fiordy i Nordkapp, wkrótce Ameryka ...
więcej >>>

2024-10-31
Firma Sterkowski: czapka „Reykjavik”
Nietypowe wydarzenie w Ambasadzie Islandii ...
więcej >>>

2024-10-28
Gavnø Slot – perełka południowej Zelandii
Pałac z bożonarodzeniowym klimatem ...
więcej >>>

2024-10-24
SAS wznawia loty na Grenlandię
Kopenhaga – Nuuk od czerwca 2025 ...
więcej >>>

2024-10-21
Nowy alians lotniczy na Północy
Współpraca Atlantic Airways, Icelandair, Air Greenland ...
więcej >>>

2024-10-19
Arctic Circle Assembly 2024
Reykjavík: forum dialogu na rzecz Arktyki ...
więcej >>>

2024-10-14
Jesienne rabaty w Unity Line
Nawet 80% zniżki na rejs do Szwecji ...
więcej >>>

2024-10-10
Oulu: Nallikari Snow Fest `25
Piąta edycja śnieżnego festiwalu ...
więcej >>>

2024-10-06
Świnoujście: desperat sparaliżował terminal
Prom TT-Line zablokowany w porcie ...
więcej >>>

2024-10-04
Kräftskiva: uczta rakowa w Szczecinie
Wydarzenie w ramach 20-lecia SPCC ...
więcej >>>

2024-10-02
Dania: dwie eksplozje w Hellerup
Zagrożona ambasada Izraela ...
więcej >>>

2024-10-01
Grenlandia: rewolucja w transporcie
Przebudowa lotnisk, nowe trasy ...
więcej >>>

2024-09-24
Tromsø: ISSW 2024
Największa konferencja lawinowa na świecie ...
więcej >>>

2024-09-19
SAS: 15 nowych połączeń z Kopenhagi
Kraków na liście nowych kierunków ...
więcej >>>

2024-09-18
Tromsø: Arctic Festival 2024
Czesko-norweskie wydarzenie w stolicy zorzy ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2019-10-04

Wkrótce otwarcie tunelu Ryfast k. Stavangeru

Najdłuższy i najgłębszy tunel podmorski na świecie

Na 30 grudnia 2019 r. zaplanowano oficjalne otwarcie tunelu Ryfast, który połączy norweski Stavanger z Solbakk w gminie Strand. Tunel zastąpi szlak promowy Stavanger - Tau, będący łącznikiem pomiędzy drogami E39 i Rv13.

Na całą przeprawę przez fiord w istocie złożą się trzy tunele: Eiganestunnelen (3,7 km) na terenie Stavangeru, Hundvaag tunnelen (5,5 km), który połączy miasto z wyspą Hundvaag, oraz tunel główny - Solbakk, o długości 14 km, poprowadzony pod dnem fiordu Horgefjorden. W najgłębszym miejscu dwie jezdnie w Solabakk tunnelen znajdą się na głębokości 290 m, co oznacza, że będzie to nie tylko najdłuższy, ale i najgłębszy podmorski tunel drogowy na świecie.

Na niecałe trzy miesiące przed otwarciem, 1 października 2019 r., w tunelu Solbakken na głębokości 250 m sieć hotelowa Scandic, posiadająca w Stavangerze sześć obiektów, zorganizowała dla 100 osób związanych z projektem Ryfast śniadanie, będące jak dotąd najgłębiej serwowanym śniadaniem w Norwegii.

Dla Scandic to nie pierwsza tak oryginalna inicjatywa - w 2017 roku hotelarze ze Stavangeru zorganizowali śniadanie dla 250 turystów na słynnej skale Preikestolen, 604 m ponad wodami Lysefjordu.

Na zdjęciu: śniadanie na 250 m (fot. Scandic)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.