2024-11-16
NORDIC FOCUS FESTIVAL 2024
Gdańsk: IX edycja „północnego” festiwalu ...
więcej >>>

2024-11-12
Wyspy Owcze – Południowy Bałtyk: farerskie inspiracje
Turystyka regeneratywna i projekt ReTour ...
więcej >>>

2024-11-09
Wyślij filmik z Północy i wygraj nagrodę
Konkurs portalu I Must Visit ...
więcej >>>

2024-11-05
Szwecja: redukcja planu rozwoju energetyki morskiej
Rezygnacja z 13 lokalizacji na Bałtyku ...
więcej >>>

2024-11-02
Artur Biel: łodzią RIB przez Atlantyk
Najpierw fiordy i Nordkapp, wkrótce Ameryka ...
więcej >>>

2024-10-31
Firma Sterkowski: czapka „Reykjavik”
Nietypowe wydarzenie w Ambasadzie Islandii ...
więcej >>>

2024-10-28
Gavnø Slot – perełka południowej Zelandii
Pałac z bożonarodzeniowym klimatem ...
więcej >>>

2024-10-24
SAS wznawia loty na Grenlandię
Kopenhaga – Nuuk od czerwca 2025 ...
więcej >>>

2024-10-21
Nowy alians lotniczy na Północy
Współpraca Atlantic Airways, Icelandair, Air Greenland ...
więcej >>>

2024-10-19
Arctic Circle Assembly 2024
Reykjavík: forum dialogu na rzecz Arktyki ...
więcej >>>

2024-10-14
Jesienne rabaty w Unity Line
Nawet 80% zniżki na rejs do Szwecji ...
więcej >>>

2024-10-10
Oulu: Nallikari Snow Fest `25
Piąta edycja śnieżnego festiwalu ...
więcej >>>

2024-10-06
Świnoujście: desperat sparaliżował terminal
Prom TT-Line zablokowany w porcie ...
więcej >>>

2024-10-04
Kräftskiva: uczta rakowa w Szczecinie
Wydarzenie w ramach 20-lecia SPCC ...
więcej >>>

2024-10-02
Dania: dwie eksplozje w Hellerup
Zagrożona ambasada Izraela ...
więcej >>>

2024-10-01
Grenlandia: rewolucja w transporcie
Przebudowa lotnisk, nowe trasy ...
więcej >>>

2024-09-24
Tromsø: ISSW 2024
Największa konferencja lawinowa na świecie ...
więcej >>>

2024-09-19
SAS: 15 nowych połączeń z Kopenhagi
Kraków na liście nowych kierunków ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2020-09-04

Norwegian: 71% pasażerów mniej

Nowy raport norweskich linii lotniczych

W końcu sierpnia norweski budżetowy przewoźnik lotniczy Norwegian ogłosił wyniki dotyczące pierwszej połowy roku 2020, która była jak dotąd najtrudniejszym okresem w historii firmy.

Sezon 2020 zapowiadał się dobrze po podjętej restrukturyzacji, co więcej, spodziewano się, że lato 2020 będzie najlepsze pod względów przewozów i finansów od wielu lat. Zamiast koniunktury pojawił się lock down i wszystkie inne niedogodności towarzyszące pandemii.

W rezultacie, w pierwszej połowie roku samoloty Norwegian przewiozły zaledwie 5,3 mln pasażerów, co oznacza spadek rzędu 71% w porównaniu z identycznym okresem roku 2019. 140 samolotów zostało dosłownie i w przenośni uziemionych, a 8 tys. pracowników czasowo zwolnionych. W drugim kwartale serwis linii opierał się na zaledwie 7-8 maszynach na trasach krajowych.

1 lipca Norwegian ponownie otworzył 76 tras i przyjął do pracy część zwolnionej w pierwszym kwartale załogi. W utrzymaniu firmy pomogli akcjonariusze i wierzyciele, pomógł też norweski rząd, który udzielił gwarancji bankowych, jednak przyszłość - co podkreślają przedstawiciele zarządu Norwegian - jest bardzo niepewna.

Źródło: Norwegian
Na zdjęciu: Boeing 737 Max (fot. Norwegian)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.