2024-11-21
Islandia: kolejna erupcja na Reykjanes
Znów niespokojnie pod Grindavíkiem ...
więcej >>>

2024-11-20
Wyspy Owcze: będzie podatek turystyczny
Zmiany w opłatach w 2025 r. ...
więcej >>>

2024-11-16
NORDIC FOCUS FESTIVAL 2024
Gdańsk: IX edycja „północnego” festiwalu ...
więcej >>>

2024-11-12
Wyspy Owcze – Południowy Bałtyk: farerskie inspiracje
Turystyka regeneratywna i projekt ReTour ...
więcej >>>

2024-11-09
Wyślij filmik z Północy i wygraj nagrodę
Konkurs portalu I Must Visit ...
więcej >>>

2024-11-05
Szwecja: redukcja planu rozwoju energetyki morskiej
Rezygnacja z 13 lokalizacji na Bałtyku ...
więcej >>>

2024-11-02
Artur Biel: łodzią RIB przez Atlantyk
Najpierw fiordy i Nordkapp, wkrótce Ameryka ...
więcej >>>

2024-10-31
Firma Sterkowski: czapka „Reykjavik”
Nietypowe wydarzenie w Ambasadzie Islandii ...
więcej >>>

2024-10-28
Gavnø Slot – perełka południowej Zelandii
Pałac z bożonarodzeniowym klimatem ...
więcej >>>

2024-10-24
SAS wznawia loty na Grenlandię
Kopenhaga – Nuuk od czerwca 2025 ...
więcej >>>

2024-10-21
Nowy alians lotniczy na Północy
Współpraca Atlantic Airways, Icelandair, Air Greenland ...
więcej >>>

2024-10-19
Arctic Circle Assembly 2024
Reykjavík: forum dialogu na rzecz Arktyki ...
więcej >>>

2024-10-14
Jesienne rabaty w Unity Line
Nawet 80% zniżki na rejs do Szwecji ...
więcej >>>

2024-10-10
Oulu: Nallikari Snow Fest `25
Piąta edycja śnieżnego festiwalu ...
więcej >>>

2024-10-06
Świnoujście: desperat sparaliżował terminal
Prom TT-Line zablokowany w porcie ...
więcej >>>

2024-10-04
Kräftskiva: uczta rakowa w Szczecinie
Wydarzenie w ramach 20-lecia SPCC ...
więcej >>>

2024-10-02
Dania: dwie eksplozje w Hellerup
Zagrożona ambasada Izraela ...
więcej >>>

2024-10-01
Grenlandia: rewolucja w transporcie
Przebudowa lotnisk, nowe trasy ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2020-07-17

2029: przeprawa przez Femern B?lt (Bełt Femarn)

Będzie szybsza droga do Skandynawii

Duński parlament wyraził niedawno zgodę na rozpoczęcie prac dotyczących budowy nowej przeprawy tunelowej, jaka połączy Niemcy i Danię przez Bełt Fehmarn (Femern B?lt). Ma ona posiadać długość 18 km i prowadzić z Puttgarden do R?dby na wyspie Lolland. Prace mają ruszyć w 2021 r., a koniec inwestycji zaplanowano na połowę roku 2029.

Koszt przedsięwzięcia oszacowano na ponad 52 mld DKK. Tunel ma powstać z betonowych segmentów, które następnie zostaną umieszczone w wykonanym w dnie wykopie. W środku będzie miejsce dla czteropasmowej autostrady oraz torowiska kolejowego.

Przejazd tunelem ma zająć samochodom około dziewięciu minut, pociągom - zaledwie siedem. Obecnie na szlaku Puttgarden-R?dby pływają co pół godziny promy Scandlines - rejs przez Bełt Femarn trwa 45 min.

Po zakończeniu inwestycji tunel z Niemiec do Danii będzie należał do najdłuższych przepraw podmorskich na świecie.

Ilustracja: Wikimedia.org

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.