2024-11-21
Islandia: kolejna erupcja na Reykjanes
Znów niespokojnie pod Grindavíkiem ...
więcej >>>

2024-11-20
Wyspy Owcze: będzie podatek turystyczny
Zmiany w opłatach w 2025 r. ...
więcej >>>

2024-11-16
NORDIC FOCUS FESTIVAL 2024
Gdańsk: IX edycja „północnego” festiwalu ...
więcej >>>

2024-11-12
Wyspy Owcze – Południowy Bałtyk: farerskie inspiracje
Turystyka regeneratywna i projekt ReTour ...
więcej >>>

2024-11-09
Wyślij filmik z Północy i wygraj nagrodę
Konkurs portalu I Must Visit ...
więcej >>>

2024-11-05
Szwecja: redukcja planu rozwoju energetyki morskiej
Rezygnacja z 13 lokalizacji na Bałtyku ...
więcej >>>

2024-11-02
Artur Biel: łodzią RIB przez Atlantyk
Najpierw fiordy i Nordkapp, wkrótce Ameryka ...
więcej >>>

2024-10-31
Firma Sterkowski: czapka „Reykjavik”
Nietypowe wydarzenie w Ambasadzie Islandii ...
więcej >>>

2024-10-28
Gavnø Slot – perełka południowej Zelandii
Pałac z bożonarodzeniowym klimatem ...
więcej >>>

2024-10-24
SAS wznawia loty na Grenlandię
Kopenhaga – Nuuk od czerwca 2025 ...
więcej >>>

2024-10-21
Nowy alians lotniczy na Północy
Współpraca Atlantic Airways, Icelandair, Air Greenland ...
więcej >>>

2024-10-19
Arctic Circle Assembly 2024
Reykjavík: forum dialogu na rzecz Arktyki ...
więcej >>>

2024-10-14
Jesienne rabaty w Unity Line
Nawet 80% zniżki na rejs do Szwecji ...
więcej >>>

2024-10-10
Oulu: Nallikari Snow Fest `25
Piąta edycja śnieżnego festiwalu ...
więcej >>>

2024-10-06
Świnoujście: desperat sparaliżował terminal
Prom TT-Line zablokowany w porcie ...
więcej >>>

2024-10-04
Kräftskiva: uczta rakowa w Szczecinie
Wydarzenie w ramach 20-lecia SPCC ...
więcej >>>

2024-10-02
Dania: dwie eksplozje w Hellerup
Zagrożona ambasada Izraela ...
więcej >>>

2024-10-01
Grenlandia: rewolucja w transporcie
Przebudowa lotnisk, nowe trasy ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2022-11-15

Linia Helsing?r-Helsingborg z nowym właścicielem

Molslinjen przejmuje armatora ForSea

Jak podał armator promowy ForSea, obsługujący liczący ok. 4 kilometrów morski szlak przez cieśninę Sund z duńskiego portu Helsing?r do szwedzkiego Helsingborga, firma została kupiona przez potentata w transporcie morskim - Molslinjen, formalnie armatora duńskiego, ale kontrolowanego przez szwedzki fundusz inwestycyjny EQT Infrastructure. Oficjalne przejęcie nastąpi na początku 2023 roku, przy czym hybrydowe promy, obsługujące szlak między Szwecją a Danią, będą nadal pływały pod marką ForSea.

Serwis promowy ForSea wyróżnia wysoki poziom przewozów - w przedpandemicznym, jeszcze "normalnym" roku 2019, na trasie przez najwęższy odcinek cieśniny Sund pięć promów duńskiego armatora przewiozło ponad 7 milionów pasażerów, 1,3 mln samochodów osobowych, 440 tys. ciężarówek oraz 16 tys. autobusów i autokarów.

Natomiast Molslinjen jest największym operatorem promów pasażerskich w Danii, zatrudniającym ponad 1200 pracowników i posiadającym 15 statków, obsługujących ponad 7 milionów pasażerów rocznie na 9 liniach, w tym na połączeniach do Szwecji i Niemiec.

Źródło: ForSea.dk

Na zdjęciu: jeden z promów hybrydowych ForSea (fot. Anders Ebefeldt / ForSea.dk)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.