2024-11-21
Islandia: kolejna erupcja na Reykjanes
Znów niespokojnie pod Grindavíkiem ...
więcej >>>

2024-11-20
Wyspy Owcze: będzie podatek turystyczny
Zmiany w opłatach w 2025 r. ...
więcej >>>

2024-11-16
NORDIC FOCUS FESTIVAL 2024
Gdańsk: IX edycja „północnego” festiwalu ...
więcej >>>

2024-11-12
Wyspy Owcze – Południowy Bałtyk: farerskie inspiracje
Turystyka regeneratywna i projekt ReTour ...
więcej >>>

2024-11-09
Wyślij filmik z Północy i wygraj nagrodę
Konkurs portalu I Must Visit ...
więcej >>>

2024-11-05
Szwecja: redukcja planu rozwoju energetyki morskiej
Rezygnacja z 13 lokalizacji na Bałtyku ...
więcej >>>

2024-11-02
Artur Biel: łodzią RIB przez Atlantyk
Najpierw fiordy i Nordkapp, wkrótce Ameryka ...
więcej >>>

2024-10-31
Firma Sterkowski: czapka „Reykjavik”
Nietypowe wydarzenie w Ambasadzie Islandii ...
więcej >>>

2024-10-28
Gavnø Slot – perełka południowej Zelandii
Pałac z bożonarodzeniowym klimatem ...
więcej >>>

2024-10-24
SAS wznawia loty na Grenlandię
Kopenhaga – Nuuk od czerwca 2025 ...
więcej >>>

2024-10-21
Nowy alians lotniczy na Północy
Współpraca Atlantic Airways, Icelandair, Air Greenland ...
więcej >>>

2024-10-19
Arctic Circle Assembly 2024
Reykjavík: forum dialogu na rzecz Arktyki ...
więcej >>>

2024-10-14
Jesienne rabaty w Unity Line
Nawet 80% zniżki na rejs do Szwecji ...
więcej >>>

2024-10-10
Oulu: Nallikari Snow Fest `25
Piąta edycja śnieżnego festiwalu ...
więcej >>>

2024-10-06
Świnoujście: desperat sparaliżował terminal
Prom TT-Line zablokowany w porcie ...
więcej >>>

2024-10-04
Kräftskiva: uczta rakowa w Szczecinie
Wydarzenie w ramach 20-lecia SPCC ...
więcej >>>

2024-10-02
Dania: dwie eksplozje w Hellerup
Zagrożona ambasada Izraela ...
więcej >>>

2024-10-01
Grenlandia: rewolucja w transporcie
Przebudowa lotnisk, nowe trasy ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2024-07-06

Słynna drogaTrollstigen zamknięta do 2025!

Osunięcia kamieni zagrożeniem dla turystów

20 czerwca 2024 r. decyzją władz okręgu Møre og Romsdal został zamknięty słynny odcinek na drodze nr 63, znany jako Trollstigen, czyli Drabina Trolli.

Ciasne serpentyny Trollstigen to jeden z ikonicznych obrazów kojarzonych z Norwegią i jednocześnie jedna z największych atrakcji kraju, odwiedzana przez blisko milion turystów rocznie.

Przyczyną zamknięcia zbudowanej w 1936 r. drogi były powtarzające się osunięcia kamieni, stwarzające zagrożenie dla samochodów i motocyklistów. Mimo prowadzonych wcześniej prac, problemu nie udało się wyeliminować.

Wprawdzie sam przejazd serpentynami Trollstigen nie jest możliwy, ale dostępna jest platforma widokowa, z której rozciąga się zachwycający widok na dolinę z karkołomnie poprowadzoną szosą. To część inwestycji norweskiego zarządu dróg – Statens Vegvesen, dzięki której droga nr 63 zyskała status Narodowej Drogi Turystycznej Geiranger-Trollstigen.

Lokalne władze zapowiadają działania zmierzające do ponownego otwarcia Trollstigen w roku 2025, pojawił się też prywatny inwestor, który zgłosił chęć przejęcia całego odcinka drogowego. Niezależnie od tego, czy Trollstigen przejdzie pod prywatną kuratelę, czy pozostanie własnością państwową, jedno jest niemal pewne: zostaną wprowadzone opłaty za przejazd, najprawdopodobniej w wysokości ok. o 100 NOK.

Fot. Freysteinn G. Jonsson

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.